همیشه مختاری که باورت را تغییر دهی و آینده‌ای متفاوت را برگزینی...

من شیوا نقوی هستم. که علاقمند و هدفمند در یادگیری و خودشناسی به روش یونگ میباشم و در جهت خودشناسی و رشد شخصیم قدم برداشتم. و از آنجایی که بسیار لذت میبرم که مطالبی رو که یاد میگیرم با دیگران به اشتراک بزارم، بنابراین تصمیم گرفتم از طریق این وبلاگ و همچنین پیج اینستاگرام shiva.naghavi62 آموخته‌ها و یادگیری‌هام رو باهاتون به اشتراک بزارم.
امیدوارم این مطالب واسه شما هم مثل من در مسیر زندگیتون حکم چراغ باشه.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

نویسندگان

راهبری زندگی با شهود درونی

رابرت الکس جانسون جری رول

ترجمه: مرضیه مروتی

انتشارات بنیاد فرهنگ زندگی

این کتاب، یک انتخاب تازه برای شروع یک زندگی تازه است.

این کتاب در رابطه با زندگی رابرت الکس جانسون صحبت میکنه.  و او کسی است که بسیار مهندسی شده صحبت میکنه و روانشناسی یونگ (روانشناسی راه کمال فردی) را خوب میشناسه. و یکی از بزرگترین خصایصش اینه که او به شدت مسافر این جاده است و این جاده رو با تک تک سلول‌هاش درک کرده و با یک نگاه به عنواین فصل ها که در ذیل نوشته شده است، متوجه ارتباط تجربیات زندگی رابرت الکس جانسون با آموزه های یونگ میشیم و خیلی هنرمندانه و عمیق زندگی خودش به مانند یک مسافر روایت میکنه که صحنه به صحنه زندگیش رو به یک ریسمان نازکی به نام شهودش و سرنخی که در تمام اتفاقات وجود داره اتصال میده و دنبال میکنه و نتایج بسیار شگفت انگیزی میگیره.

و این آدم با آدم‌های جالبی معاشرت کرده و ملاقات کرده که می‌توانند هر کدوم از ماها رو در یک فضای خوبی قرار بدهند.

بنابراین رابرت الکس جانسون با شما میاد جلوتر. و فقط یادتون باشه که این کتاب رو  رابرت الکس جانسون در سن 75 سالگی میگه و این نیست که یک آدمی با سن 10 سالگی یا 11 سالگی یا هوش عجیب غریب داشته باشه که بگیم چقد باهوش بوده که این همه میدونسته؛ بلکه اون داره به زندگی خودش نگاه میکنه و با نگاه یک انسان پخته گذشته خودش رو بررسی میکنه.

رابرت نمونه ای است از اینکه چگونه در دوران پست مدرنیسم با یک نگرش مذهبی (تذهیب نفس) زندگی کنیم.

یکی از بزرگترین و مهمترین ویژگی این کتاب اینکه رابرت الکس جانسون تقریبا تمام اصطلاحات و آموزه های یونگی مثل آنیما و آنیموس، تحلیل کاربردی رویاها، تخیل فعال، معلم معنوی، فرافکنی، طلای درون، کار درونی، ایگو، سفر قهرمانی، معنای زندگی، کشف حکمت اتفاقات، سایه، زندگی نزیسته و .... را با اتفاقات زندگیش تلفیق داده بگونه ای که شخصی که برای اولین بار میخواد وارد این مباحث برای خودشناسی بشه بسیار ساده و زیبا آشنا میشه. و میتوان گفت استارت خیلی خوبی میتونه برای شما در کنار کتاب یونگ شناسی کاربردی باشه.

عناوین فصل ها:

فصل 1: جهان طلایی زیستن با بینش الهی

فصل 2: یافتن خانواده واقعی ام نیاز به پدرخوانده و مادرخوانده برای...

فصل 3: صلیب سرخ و برج دیده بانی وحشت های تنهایی، لذت های عزلت نشینی

فصل 4: اولین ملاقات با شرق، کریشتا مورتی بازپس گیری طلای کیمیاگری

فصل 5: فریتز کونکل زندگی مرا نجات میدهد کار با رویاها

فصل 6: دوستی های غیرمنتظره .... رشته های نازک در کارند

فصل 7: عشق به موسیقی ... شغل را ما انتخاب می کنیم اما رسالت ما را انتخاب میکند

فصل 8: ملاقات با دکتر کارل یونگ تولد و تولد دوباره قهرمان؛ منجی درون

فصل 9: روزهای خانه داری درس های مرد یک به دو

فصل 10: آموزش در کنار تونی ساسمن یافتن  یک زندگی مذهبی در جهان مدرن

فصل 11: بازگشت مار بزرگ رویاها و بینش های تحول

فصل 12: صومعه ها، قرون وسطی و مدرن جست و جوی معبد مقدس

فصل 13: ظهور دوباره جهان طلایی سفر به شرق

فصل 14: هند عزیز من توسل به حلول یا تجسم های خداوند

فصل 15: حلقه دوستان

درس هایی از سرهای جابجا شده

بخش کوچکی  از هایلات های کتاب از دید من

- رشته های باریک در هر حال مشغول به کار هستند و انسجام و تداوم به زندگی ما می بخشد و در طول زمان یک قالیچه شگفت انگیز را می بافند.

- راز این است که در هر لحظه، یک کار درست و فقط یک کار درست برای انجام دادن وجود دارد.

- این رشته های نازک دارای هوشمندی و خردی هستند که فراتر از توانایی ایگوی پرتقلای ماست.

- همه ما با آن حس تجلیل و شادی از عظمت زندگی به دنیا می آییم، سپس از آن میوه شگفت انگیز و وحشتناک که در داستان باغ بهشت به تصویر کشیده شده می خوریم و زندگی مان جدا می افتد. ما در کودکی دارای یک تمامیت و یک پارچگی معصومانه هستیم که اندک اندک به جدایی آگاهانه تبدیل می شود. یک ضرب ا لمثل این موضوع را این گونه مطرح می کند که وظیفه ما در زندگی، رفتن از کمال ناخودآگاه به نقص خودآگاه و سپس به کمال خودآگاه است.(مسیر بیداری قهرمانی درون)

- من از اندی(پدر خوانده) یاد گرفتم فردی که واقعا تحت تاثیر جهان طلایی قرار گرفته باشد، از جمله چیزهایی که برای سفر درونی به آن نیاز خواهد داشت شجاعت است.

- ما به مرشدانی نیاز داریم تا به ما در تشرف یافتن و هدایت شدن به سمت تحقق سرنوشت مان کمک کنند. ما برای تمام کردن تحصیلات و آموزش های عاطفی و معنوی خود به پدرخوانده و مادرخوانده هایی نیاز داریم. هیج پدر و مادری، هر چقدر هم که ماهر یا رشدیافته باشند نمی توانند تمام این کارها را برای یک فرد جوان انجام دهند. یک والد حتی با بهترین نیت ها، اغلب اوقات صرفا قادر به ارائه آنچه یک نوجوان برای رشد درونی لازم دارد نیست.

- « همیشه کاری هست که بتوان انجام داد اگر نشد، روی آن ادرار کنید.» (تجربه رابرت در مدرسه آتش نشانی)  

- درکوه شب فرود نمی آید، بلکه بالا می آید. از پایین ترین دره آغاز می شود و کم کم بالا می آید تا اینکه تمام جهان را در برمی گیرد.(باور زندگی قله نشینان)

- دلتنگی صرفا نتیجه انزوا نیست. دلتنگی زمانی رخ می دهد که زندگی ما یک نیمه از یک جفت متضاد را کم دارد؛ بودن یا انجام دادن.(بودن یا قلمرو زمینی: انواع فعالیت های روزانه؛   انجام دادن یا قلمرو آسمان: زمان و مکانی در زندگی تا به چیزی بزرگتر و پایاتر از خودمان وصل شویم. مراقبه، کار درونی، تفکر و ...)

- درمان دلتنگی، تنهایی است.


پ ن1: یکی از آرزوهام اینکه برم هند و همیشه میگم بعد از اینکه ایرانگردی هام رو انجام بدم اگه فرصتی پیش بیاد واسه سفر به خارج از کشور مسلما اولین کشوری که به ذهنم خطور میکنه، مسلما هند هستش که بعد از خواندن این کتاب این حسم قویتر شد.


پ ن2: در پست قبلی متن صحبت های آقای سهیل رضایی در ارتباط با این کتاب قرار گرفته است.

۹۷/۱۲/۱۷ موافقین ۰ مخالفین ۰
شیوا نقوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی