همیشه مختاری که باورت را تغییر دهی و آینده‌ای متفاوت را برگزینی...

من شیوا نقوی هستم. که علاقمند و هدفمند در یادگیری و خودشناسی به روش یونگ میباشم و در جهت خودشناسی و رشد شخصیم قدم برداشتم. و از آنجایی که بسیار لذت میبرم که مطالبی رو که یاد میگیرم با دیگران به اشتراک بزارم، بنابراین تصمیم گرفتم از طریق این وبلاگ و همچنین پیج اینستاگرام shiva.naghavi62 آموخته‌ها و یادگیری‌هام رو باهاتون به اشتراک بزارم.
امیدوارم این مطالب واسه شما هم مثل من در مسیر زندگیتون حکم چراغ باشه.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

نویسندگان

من خــوبـــم، تو خــوبــی - توماس هریس

جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰ ب.ظ

من خــوبـــم، تو خــوبــی


نویسنده: توماس هریس

ترجمه: بیتا حکمی

 انتشارات: مامک

سال انتشار: چاپ سوم 1396

تعداد صفحات: 361 صفحه

تعداد فصول : 13 فصل

 

این کتاب برخلاف کتاب که در پست قبلی توضیح داده شد، کتابی است تخصصی که برای دانشجویان و کسانی که در رشته روانشناسی تحصیل یا تحقیق میکنند نوشته شده است. و نتایج تحقیقاتی که در این زمینه شده است را برای توضیح مطالب کتاب استفاده نموده و این باعث شده که مطالب به صورت عمیق بررسی شده باشه.

اما پیشنهاد من اینکه کسانی که فقط میخواند در این زمینه مطالعه داشته باشند همون کتاب «من خوبم، تو خوبی نشر دنیای نو» کافی هستش و همون کتاب پاسخ خیلی از سوالات شما در این زمینه به صورت واضح و شفاف داده میشه.

در این کتاب به بررسی بیماری های روانی که با استفاده از این روش درمان میشه نیز پرداخته شده است.

تحلیل رفتار متقابل پاسخ جدیدی است به کسانی که بیشتر مایلند تغییر کنند تا سازش؛ کسانی که میخواهند متحول شوند به جای آن که انطباق یابند. نکته واقع بینانه در تحلیل رفتار متقابل آن است که با این واقعیت با بیمار مواجه می شود که او مسئول آن چیزی است که در آینده روی میدهد، صرف نظر از آن که در گذشته چه اتفاقی افتاده است.

علاوه بر این، تحلیل رفتار متقابل افراد را قادر می سازد که تغییر کنند، خود کنترلی و خودگردانی را درخویش به وجود آورند و به واقعیت آزادی پی ببرند.

یکی از مهم ترین کمک های تحلیل رفتار متقابل، قرار دادن ابزاری در اختیار بیماران است که می توانند از آن استفاده کنند. هدف این کتاب تعریف و تببین این ابزار است. هرکسی می تواند از آن او .مستفاده کند. مردم لازم نیست که حتما بیمار باشند تا از آن بهره مند شوند.



پ ن 1: یکی از ویژگی های من در زندگیم، تصویر سازی و همچنین نماد سازی هستش. وقتی با خواندن کتاب من خوبم، تو خوبی با سه شخصیت درونم یعنی «والد»، «بالغ» و «کودک» آشنا شدم. به نمایندگی اونها در دنیای بیرونم سه مجسمه نمادین گرفتم که با دیدن اون ها همیشه  با کمک و یاری «بالغ» درونم این جمله « من خوبم، تو خوبی» رو سر لوحه زندگیم قرار بدم  و این باور رو به لیست دیگر باورهای جدیدم اضافه کنم.
پ ن 2: هر دوی این دو کتاب در کلاس شبکه سازی پیشرفته استاد خوبم خانم سپیده جلوخانی به جهت ارتقا و رشد عزت نفس جهت مطالعه معرفی گردید.
۹۸/۰۵/۱۱ موافقین ۰ مخالفین ۰
شیوا نقوی

نظرات  (۱)

۲۶ مرداد ۹۸ ، ۱۷:۲۸ کارمند مجرد

استفاده کردیم و می کنیم از مطالب خوبتان

هرچند دغدغه نان و اقتصاد، امروز بر همه چیز سایه افکنده

پاسخ:
ممنونم از نظر و توجه اتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی