همیشه مختاری که باورت را تغییر دهی و آینده‌ای متفاوت را برگزینی...

من شیوا نقوی هستم. که علاقمند و هدفمند در یادگیری و خودشناسی به روش یونگ میباشم و در جهت خودشناسی و رشد شخصیم قدم برداشتم. و از آنجایی که بسیار لذت میبرم که مطالبی رو که یاد میگیرم با دیگران به اشتراک بزارم، بنابراین تصمیم گرفتم از طریق این وبلاگ و همچنین پیج اینستاگرام shiva.naghavi62 آموخته‌ها و یادگیری‌هام رو باهاتون به اشتراک بزارم.
امیدوارم این مطالب واسه شما هم مثل من در مسیر زندگیتون حکم چراغ باشه.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

محبوب ترین مطالب

نویسندگان

بهشت کجاست؟

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸ ب.ظ

بهشت کجاست؟



آقای سهیل رضایی در قسمت دوم فایل صوتی جستجوگر (زندگی برازنده من) در پاسخ به شخصی که میترسید که در انتهای مسیر زندگیش بهشتی وجود نداشته باشه خیلی زیبا بهشت رو توصیف کردند که پاسخ بسیاری از سوالها و ترسهای من رو هم شامل میشد.

بهشت اصلا داشتنی نیست. بهشت ساختنیه

در طول سفر، بهشت پله ای ساخته میشه و اینطوری نیست که بری ببینی اوهههههه سرزمین موعود!!!!

بلکه داره آروم آروم از طریق 6 روش ذیل بهشت خلق میشه

1-رشد اعتماد به نفس

2-گسترش ارتباطات

3-تقویت جنگجو

4-پرورش معصومیت برای حفظ رویاها

5-یادگیری روش برنامه ریزی

6-روش عبور از یتیمی

بهشت جایی نیست، بلکه اینها بهشت هستند. وقتی تو این 6 تا رو داشته باشی در هر جای از عالم باشی بهشت هست. و دیگه تو تعریف نقطه ای از بهشت نداری و تو رو در هر جایی از جهان قرار بدهند بهشت هست. چون داری تبدیل به یک جادوگر میشی

هر تغییر و تحولی، یادگیری تازه ای داره و من هم عاشق یادگیری هستم پس کو چیزی که من رو از بین ببره؟

بهشت انتهای جاده ای نیست بلکه بهشت خود جاده ای هستش که داری طی میکنی و اتفاقا تو داری از بهشتی جدا میشی که انتهای جاده ای بوده ولی این جاده رو یکی دیگه طی کرده بود.

شاید بابام خیلی بخواد به من پول بده. ولی من میخوام پول درآوردن رو خودم یاد بگیرم. پس بنابراین این نیست که من یک میلیارد پول بگیرم بهشتم نه!!!!

خود فرآیند یادگیری پول درآوردن خود بهشته. این نیست که من بابام یا خودم یک میلیارد در میاوردم میرفتم بهشت. نه!!!

همینقدر که تو فرآیندش رو یاد بگیری داره بهشت شکل میگیره ....

بهشت بی پایان است و جایی نیست که بهش بگی نقطه!!!! بهشت!!!!

این فرآیند بهشت سازی است و تو یاد میگیری بهشتت رو بسازی نه بهشتت رو پیدا کنی.

وقتی دنبال بهشت پیدا کردن هستی چاق ترین لقمه برای کلاهبردارها هستی!! چون بهشت فروش ها زیاد هستند و بهشت میفروشند تا دلت میخواد......

بیا اینو بگیر اینجوری میشه!!!

بیا اونو بگیر اونجوری میشه!!!

آروم آروم که به همه اینا دل بستی و کلاهت رو برداشتند و قشنگ افسرده شدی تازه یاد میگیری بهشت این فرآیندهاست.

بهشت در پایان جاده ای که داریم میریم و بهش میرسیم نیست. بهشت فرآیند زندگی کردن است.

و ی روز متوجه میشیم چه جالب انواع و اقسام اتفاقات میافته ولی تو در بهشتی؟!!!!

بهشت جای بی اتفاقی نیست بلکه جایی است که اتفاقاتش دلچسبه. نه اینکه که اتفاقاتش برای تو خوبن!!! بلکه از توان تو در تحلیل اونا بهشت شدن.

رابرت کیوساکی میگه :"پولدارهای بزرگ کسانی هستند که از رکود پول در میارن. در رونق که همه الکی پول در میارن اما اونا تو رکود چطور کار کنند و از رکود هستش که تعداد زیادی عقب میرن و سرزمین جلو خلوت میشه."

بنابراین بهشت نقطه ای نیست که میریم اونجا بهشته.

همه جایی که آدم ها رفتند که بهشت هستش براشون به جهنم تبدیل شده.

کسایی که گفتند خارج بهشت هستش و کسای رفتند و اونجا براشون جهنمی شده!!! و نتونستند دوام بیارن

پس بهشت جایی نیست! کسی نیست! هدیه ای نیست که میشه به ما داد یا از ما گرفت!!!! بلکه بهشت ساختنی هستش و وقتی که ساخته بشه هر کاری که بکنند اصلا نمیتونند بهشت رو ازت بگیرند.



۹۸/۰۲/۰۸ موافقین ۱ مخالفین ۰
شیوا نقوی

بهشت کجاست؟

نظرات  (۲)

متن پر محتوا و دلچسبی بود،امیدوارم همواره در بهشت ،موفق و پیروز باشد.
پاسخ:
ممنونم ازت نسرین عزیز 
سلام و قت بخیر

واقعا بهشت کجاست
بنظر من پاسخ این سوال برای هر فرد متفاوت است و اصلا نمیتوان مکان یا هر چیزی را بعنوان بهشت توصیف کرد و هر شخص خودش باید بهشت خودش را پیدا کند و بسازد.
پاسخ:
دیدگاهتون رو خیلی دوست دارم و خیلی زیبا منحصر به فرد بودن انسان ها را بیان کردید و واقعا هر کس بهشت خودش رو داره.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی